Gå til innhold
Arkivverket

[#4345] Hvorfor døde så mange i 1811 -1813??


Gjest Bibi W. Opdal
 Del

Recommended Posts

Gjest Bibi W. Opdal

Har nettopp mottatt dette spørsmålet fra en fjern slektning i USA. Hun holder på å registrere sin slekt fra Vik i Sogn, og sier at særdeles mange døde i perioden 1808 - 1813, med hovedvekt på perioden 1811 -13. Var det en spesiell epedemi? Min hukommelse tilsier at det var etter svartedauden og før spanskesyken. Hmmm. Vet du noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir K Eide

Blokaden av Danmark-Norge i forbindelse med Napoleonskrigene ,pluss uår 1807-09 er vel noe av det mest nærliggende.Sult som følge av dette gjorde sikkert befokningen letter mottagelig av epidemier .mvh Geir K Eide

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Hatvik

Kgr. Danmark-Norge valde å støtta keisar Napoleon Bonaparte under desse krigane som ofte har navn etter han, hovudsakleg av di danskekongen frykta - sikkert med rette - at Danmark ville bli slukt av N. dersom han ikkje gjorde det. Den engelske marine gjennomførte ein svært effektiv blokade av Danmark og Norge, noko som førte til kritisk mangel på dei aller fleste vareslag, - ikkje minst korn. Uttrykket "barkebrødstida" skriv seg frå denne tida. Og barkebrød var, etter det eg har forstått, ikkje spesielt næringsrikt -.Utan at eg har empirisk belegg for det nett no (i skrivande stund) vil eg tru at matvaresituasjonen i mesteparten av landet jamnt over var langt meir prekær i åra 1808/9 - 1814 enn kva som var tilfelle då Norge var okkupert 1940 - 1945.Det er sjølvsagt rett observert av Geir K. Eide at manglande tilgang på fullverdig næring går ut over allmennhelsa og gjer ein meir disponert for sjukdommar/epidemiar.Elles viser eg til Norgeshistorien og div. leksikale oppslagsverk som har side opp og sode ned om både denne tida og andre periodar då nordmennene hadde det heller stridt.Mvh., Terje Hatvik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Storaker

Min tipp-oldfar, Hans Jensen (1789-1878), var lærar i Mandal og Halse frå 1803-1869, - i meir enn 65 år. John Møll skreiv om han i Lindesnes avis julenummer (1986): - det fortelles at det var rørende å høre ham fortelle om trengelsårene 1807-1814 da han begynte sin lærergjerning. Da kom der tårer i øynene på den gamle skolemesteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Eg har skanna noko frå Brochmanns "Bidrag til epidemienes historie i Norge" og lagt det ut på adressa:http://home.online.no/~fndbred/sykd.htm(det ligg òg lenke til denne sida på info-sida til SAB).Her trur eg du finn svar. Denne "boka" gjev nok det beste oversynet som er å få samla, når det gjeld sjukdom og død i Noreg fram til 1814/15.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje E Skrolsvik

Godt jobbet Bjørn D. Jeg har selv en tippetapp som døde 1811 i Senja, og det du har "lagt inn" er skikkelig dokumentasjon på dødsfallet. Det var en minityfus som tok han.Elles hadde jeg håpet du svarte på mitt spørsmål ang. øllselgeren Benoni på Laksevåg. Det er jo ditt område ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Det er litt trang med tida nett no - og med kronprins-truloving i dag, blir det ikkje mindre å gjere for ein som skal bringe fram nyhende til folk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Men no har eg teke meg pause. Og då kan eg spørgje deg, Terje, om kor tid han om lag levde. Så skal eg sjå ka eg kan finne ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

I mellomtida fann eg han både som gift og barnefar, det aller meste i Domkyrkja. Det kan rime godt, dersom han sat på Damsgård. For på den tida høyrde det til DK, tillike med resten av Laksevåg og Askøy. Du kan jo sjå i Kjell Fossen si historiebok om Laksevåg, om du finn noko der. Den har eg ikkje her, men den finst på BoB som er nærare deg. Elles skal eg sjå i det eg har. Men dette er om lag 30-40 år før Askøy (m/Laksevåg) vart eige sokn så sjansane for at eg finn noko, er vel så som så ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frode Ulvund

Fossens skriv ganske riktig om Benoni (s. 269f, band I). Han dreiv i 1723 gjestgjeveriet som i 1731 vart kalla Nedre Damsgaard. Fossen skriv at verksemda sannsynlegvis starta kring 1700 med tyskaren Peder som tappa øl. Sjå elles Fossen for fleire opplysningar om gjestgjevardrifta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Der bodde en underlig ensom en paa den ytterste nøgne ø.....Hvis jeg fremdeles har min litteraturhistorie sånn nogenlunde intakt, må det vel ha vært i 1811-1813 den litterære Terje Viken gjorde turen til Danmark og tilbake etter korn til familien.Kommentar til influensaepidemien "Spanskesyken". Den herjet Norge i 1918-1919.Hilsen Kjell Hamberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.