Gå til innhold
Arkivverket

[#4363] Karl Olsen f. ca. 1877 i Høland


Gjest Eva Lillian Vedahl
 Del

Recommended Posts

Gjest Eva Lillian Vedahl

Vet noen hvem Karl Olsen f. ca. 1877 i Høland giftet seg med. Karl var broren til min oldefar Hans Olsen Hellegaard f. 1872 i Høland. Karl Olsen var sønn av Ole Olsen f. 1840 i Fåberg og Anne Marie Olsdatter f. 12.06. 1841 i Høland. I 1900 bodde Karl sammen med sin far på Nygaard i Høland. Karl jobbet da som jordbruksarbeider. Jeg tror Karl bodde i Trøgstad i 1920 årene. Kanskje hans kone var derfra? Jeg er også interessert i om Karl og hans kone fikk barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marius Hellerud

Hei Eva! Jeg vet ikke egentlig svaret på ditt spörsmål, men tenkte bare nevne at gravstenene ved Trögstad og Båstad kirkegårder ligger registrert i Digitalarkivet under "Ingjerd van Bruggen" og at det finnes flere mulige Karl födt cirka 1877 der. Blant annet en Hvesser og en Heier. Vet du hvorvidt mannen virkelig BLE gift, eller er det noe du bare antar? Jeg har jo en del interesser i Trögstad selv, så "lokalstoff" er alltid spennende! Mvh. Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Lillian Vedahl

hei Marius. Jeg er sikker på at Karl ble gift. Min tante som er født i 1921, husker Karl og kone kom til Karls bror på søndagsmiddag. De kjørte da hest og karjol fra Trøgstad. Karl er jo født i Høland, men jeg vet ikke hvor kona ble født.Karls bror bodde da på gården Hellegård i Høland som hans kone overtok etter sine foreldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.