Gå til innhold
Arkivverket

[#4368] Elisabeth Maria Heide (1737 - 1781), Holden prgj ?


Gjest Arne Grøndahl
 Del

Recommended Posts

Gjest Arne Grøndahl

Er det noen som vet noe om Elisabeths aner ?Det jeg har registrert er at hun var gift med Christopher Blom Bomhoff og at de i 1777 fikk datteren Maren Marie (som er min tipp-tipp oldemor). Jeg har lest i en bok at hun "var av skipper-slekt", men det har til nå ikke vært mulig å finne hennes opphav.mvh. Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest Nils Buverud

Det er snart tre år siden denne forespørselen ble sendt ut, men det er først nå jeg har oppdaget dette forumet! Spørreren kan vel ha fått svar på sitt spørsmål, men jeg kan ihvertfall si at hennes foreldre var Kaptein Claus Benedixen Heide og Lycke Hansdatter Schougaard, gift 1730 i Zacharias Bødkers Huus i Helsingør, Sverige. De bodde på Kolstad i Helgen i Holla. Moren vet jeg ikke mye mere om, men Heidefamilien går tilbake til Johan fra Heide i Ditmarsken, Holstein i Tyskland. Hans sønn, rådmann i Oslo, Peder Johansen Heide (1580-1623) kom til Norge og er opphav til den norske grenen av Heidefamilien. Info finnes også på nettet: Lenke Ellers har jeg denne linjen bakover. Hilsen Nils.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.