Gå til innhold
Arkivverket

[#4370] Slekten Bergman(n) og Thistel, Bergen


Gjest Inger Bjelke
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Bjelke

Er det noen som kan hjelpe meg med opplysninger om Hattemaker Johan Torsten Bergmann og Alida Thistels(f. 1779) etterkommere eller forfedre. Jeg har gjennom DA fulgt to generasjonene nedover og en opp. Jeg er selv etterkommer av Ole Tistel Bergmann (f.1801)som dro til England og kom hjem som William Martin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest Inger Bjelke

Har fått opplysninger om at man kan lese mer om Johan Torsten Bergmann i boken 'Legatfamilien Ameln'. Er det noen som har tilgang på denne boken og kanskje kan hjelpe meg med hva det står der? Mvh Inger. Ps. Han kom fra Falun i 1775. Bodde på hjørnet av Torvet og Markveien i Bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Wilhelmine Brandt: Legatfamiljen Ameln, Familjerne von Tangen og Flood, nogle Legatoplysninger, samt Tabeller over Familjerne Ameln og Sundt ... (Bergen 1884), side 15:Alida Cathrine Thistel, f. 20 septbr. 1779, d. i D.K. 24 Septbr., død 1832. * 1) 8 Maj 1798 Hattemagerm. Johan Thorstein Bergmann, Enkem., f. i Sverige 1752, død 23 Novbr. 1806, 54 Aar gl. 6 Børn.Boken gir opplysninger om forfedrene til Alida Cathrine Thistel tilbake til Gert Kramer (død 1707), og følger etterslekten et par generasjoner i noen linjer. Jeg poster kopier av de aktuelle to sidene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Morten P. Mortensen

Til Inger Bjelke:Erik Bergman, efterkommer av av din hattemaker J. T. Bergmann, vil gjerne ha kontakt med deg. Han er å treffe på erik.bergman@eunet.noHa en god påskeMvh Morten P. Mortensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.