Gå til innhold
Arkivverket

[#4372] Hvem Var Julius Jørgensen,Høland


Gjest Bjørn Pettersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Pettersen

Hei jeg lurer på om noen vet noe om Julius Jørgensen f.1839 i Høland.I 1865 tellingen finner jeg han på gården Skandsen.Grunnen er at ved barndåpen til Jørgen Jørgensens(Innlegg nr.1931) barnebarn er Julius fadder og lurer på om det er noe slektsskap mellom disse to. Så jeg prøver nå på nytt og få tak i Odd Ottesen som hjalp meg forrige gang.Takker hvis noen kan hjelpe. Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Ottesen

Hans Julius Jørgensen ble født på Nordre Skrepstad i Høland 30. nov. 1839 som attpåklatt til foreldrene Jørgen Hansen Skrepstad (1780-1865) og Anne Jensdatter fra Nes (ca.1789-1873). Julius Jørgensen var i 1865 garver og bosatt på Skansen under Bliksrud i Høland; i oktober året etter flyttet han, kona og en sønn til Amerika.Hilsen Odd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Pettersen

Tusen takk var det kansje flere som het Julius Jørgensen fra Høland.Den Julius som jeg har funnet i kirkebøkene for Skedsmo når min Jørgens barnebarn blir døpt er 1890.Men jeg kan ikke finne han i 1900.Er det noen god forklaring her.Mvh.Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Bjørn Pettersen

Hei igjen der ute.Er det noen som har adressebøker eller lignende.Det skal være en Julius Jørgensen bosatt i Lillestrøm rundt 1870. hilsen Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Bjerke

Jeg ser at Julius J på Skandsen i 1865 er garver. Det er også Julius Storm Sandbo som er på Hauger i Fet 1900 (f 1836). Kan det være noen sammenheng her? Jeg har kommet innpå Julius Sandbo gjennom kona til hans sønn Sigurd Hagbart.Rune Bjerke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Bjerke

En skal alltid dobbeltsjekke... I 1865-tellingen er Julius Sandbo en av to garvere - den andre het Jørgensen. Beklager avsporingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Bjørn Pettersen

Hei etter og ha sett i folketellingen for Skedsmo i 1875 viser det seg at det er sønnen til Jørgen Jørgensen se evt.innlegg 1942?.Det jeg lurer på er at jeg ikke kan finne han i ft for 1900,hvor kan han være.Og er det noen som vet noe mer om hans yngre søster Petrine Jørgensdatter f.1876 bor sammen med faren i Lillestrøm ved ft 1900. Er takknemlig for all hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.