Gå til innhold
Arkivverket

[#4391] Lunner, Kjørven/Kalvsjøhagen Iver og Gulbrand 1693


Gjest berit knudsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Bjerke

En amerikansk slektning var i fjor ute etter Kjørven-slekt, og tilfeldigvis kom vi i kontakt med en dame på Lunner som hadde stamtavlen bakover. Denne ender på Gulbrand Gulbrandsen Kjørven født 1640 og hans hustru Gubiør Bjørnsdatter født 1652. Ikke usannsynlig at dette er samme slekt som du søker i. "Min" ættelinje fortsetter nedover med Lars Gulbrandsen 1683-1742, flytter seg fra Kjørven til Skøyenhagen og og ender hos dem som flyttet til USA og der kaller seg Jerve.R. Bjerke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gro Øverbye

Hei - jeg har også en Iver hvor faren var fra Kjørven. Han Het Iver Mikkelsen f ca 1695-1763 han var gift med Ingeborg Eriksdtr og befant seg på Ås i Nittedal. Hva faren til Iver het mer enn Mikkel har jeg ikke klart å finne - fant ingenting i den bygdeboka for Hadeland jeg lånte på biblioteket. Der var det ikke mye slektshistorie. Men det finnes kanskje ikke noe slikt for Hadeland?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest berit Knudsen

Takk for begge svarene, men det er nok feil personer. Min f.ca.1693 het Gulbrand Iversen og døde i Saugbråten i 1773. Gift med Ingebaar Andersdatter.Det er en mulighet for at han kan komme fra Oppen grd.På Gran på Hadeland finnes det opplysninger. De er bare ikke skrevet i bokform, så vidt jeg har forstått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole P. Gamme.

På Hadeland Folkemuseum 2770 Jaren, finnes bygdebokarkivet samlet av Randi Bjørkvik gjennom 30 år. Dette inneholder opplysninger om alle som er født,gifte eller døde på Hadeland fra ca.1700 til 1900. Arkivet er åpent hver torsdag,ellers etter avtale. Arkivansvarlig er Harald Hvattum,E-mail: haraldhf@online.no Tlf.til museet:61 33 40 12.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.