Gå til innhold
Arkivverket

[#4396] Bestefar?


Gjest Janne
 Del

Recommended Posts

Er det noen som kan hjelpe meg? Ønsker å komme i kontakt med noen som kjente eller vet hvem Bernhart/d Gunvald Nilsen som bodde på Holmsbu i ca 1936. Er også interesert i få råd om hvordan jeg skal finne ut hvor han bodde og slekta videre bakover. Dette var min bestefar,og jeg ønsker å få vite hvor han bodde,hvordan han var og slekt bakover... Er takknemlig for all hjelp jeg kan få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest berit knudsen

Hei Janne. Om du vet ca. når din bestefar ble født hjelper det mye. Kanskje du kan spørre noen i familien. Du sier han bodde på Holmsbu. Er det en gård eller sted, i tilfelle sted i hvilket fylke eller kirkesogn. Når du har funnet ut det kan du begynne med folketellingene. Deretter kirkebøker. Det finnes kanskje også bygdebøker med gårdshistorie fra det distriktet han kommer fra, men husk alltid å sjekke opplysningene mot kirkebøker. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.