Gå til innhold
Arkivverket

[#4401] Fridriche Larsd. Lindberg ca 1759-1801


Gjest Rune de Lange
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune de Lange

Leter etter opplysninger om Fridriche Larsd. Lindberg,klarer ikke å finne ut hvor hun kommer ifra. Det første jeg finner er når hun 23 april 1788 gifter seg med Jacob Sørensen i korskirken. De får 6 barn. Så når hun dør i 1801, hva betyr i amthuus? 63799 Fredri.. Jacob K 42 G, Jacob Sørensen 's K I Amthuus,Jan 23 1801 DK. håper at noen hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Holter

HeiI Korskirken blir en Friderica Hellene døpt 6.januar 1758 (hun er født 1.januar), av foreldre "dixelmand" Lars Østensen og Marthe Olsdtr. Merknad: "paa Stølen".Lars Østensen og Marte Olsdotter ("paa Stølen") ble viet i Korskirken 17.november 1754.Jeg antar at dette er den rette?med vennlig hilsen Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune de Lange

Det kan nok være henne, da navnene på hennes søsken går igjen på hennes barn som Lars, Johanne Dorthea, Anna og Marthe. men hvis dette stemmer hvor kommer navnet Lindberg inn i bildet? Takk så mye så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Holter

Ikke noe mer om navnet, men jeg fant Lars Østensen gravlagt i Bergen, du har det kanskje?gravlagt StM 17.1.1781, arbsmd Lars Østensen, adresse "paa Stølen 23-96", 56 år.Kunne ikke se at det var født noen Lars Østensen i Bergen ca.1724/25 eller deromkring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.