Gå til innhold
Arkivverket

[#4405] Rakkestad


Gjest Gurli Holte Heimsbakk
 Del

Recommended Posts

Gjest Gurli Holte Heimsbakk

Har funnet noen aner fra gårder i Rakkestad området - f.eks. Giølstad, og en plass som i tellingen kaltes Schatteb. noen som vet hvilken plass dette er snakk om. På sist nevnte var det A. Bassøe som bodde. Finnes der bygdebøker for dette området???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Halvor Aaby

Det er ikke gitt ut noen skikkelige bygdebøker med gårds- og slektshistorie for Rakkestad. Men jeg kan opplyse at ei gruppe pensjonister arbeider med kilder som kirkebøker osv. De har tilhold i underetasjen på Rakkestad rådhus og kalles til daglig for "Underhuset". Medf hilsen Halvor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HeiUnderhuset har nok begrensede åpningstider. Jeg antar du kan få opplysninger fra biblioteket (jeg fikk i hvert fall hjelp der for en del år siden). Telefonnr. og åpningstider til Rakkestad bibliotek finner du på: Lenke skal på én linje uten opphold).Hilsen fra Jon Anjer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.