Gå til innhold
Arkivverket

[#4419] Jenny Albertine Jensen, f.1882, oslo


Gjest Nina Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Nina Johansen

Kan noen hjelpe meg med å finne min tipp-oldemor? Hun skal være født i Oslo, den 2.oktober 1882. Hun ble senere gift med Gustav Adolf Ekelund, i 1903/1904. De bodde den tiden i Hakadal, der er min oldemor født i 1904. Det er det eneste jeg vet. Hilsen Nina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Normann

Hei Nina! Du finner i hvertfall Gustav Adolf i Kristiania i 1900, bosted Dops gade no 6, sammen med foreldre og 5 andre søsken! Jenny er vel verre å finne tenker jeg! Dersom du vet de giftet seg i Hakadal, er muligheten stor for å finne dem i kirkebøkene. Disse kan du få lånt til ditt lokale bibliotek! I kirkebøkene så "sent" finner du veldig mye opplysninger som kan hjelpe deg videre i letingen! Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Johansen

Takk for tipset, men det er desverre feil Gustav. Jeg har forresten funnet den "riktige" og, både Gustav og foreldrene hannes. De bodde i Trøgstad i 1900. Men når det gjelder Jenny, så må jeg nok i kirkebøker ja. Jeg vet ikke om de gifta seg i Hakadal, eller kanskje Trøgstad...hvem vet..Men ifølge kilder skal min oldemor være født i Hakadal, så har jeg flaks kanskje noen familie-medlemmer var faddere. Nina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Johansen

Ja, jeg har faktisk vært borti ho før. Menn du sier i Enebakk? Har du funnet ho der? Jeg fant ho i Trøgstad i 1900-tellinga. Men Enebakk høres litt interesant ut, for i kirkeboka i Råde ( det var der de levde deres siste år) har Gustav oppgitt at han er fra Enebakk....(Og hun Oslo). I Oslo er det vel himla mange kirkebøker å gå igjennom??? Er det noen som vet noe om det? Nina!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Johansen

Beklager, feil av meg. Her fant jeg papirene mine, og det var i Enebak her og. Sånn kan det gå når man tar en liten pause fra noen navn..Det går litt surr innemellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.