Gå til innhold
Arkivverket

[#4420] Bjørn Lund f: 1785


Gjest Rita Kvivesen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rita Kvivesen

Kan noen hjelpe meg å finne hvem forfedrene til Bjørn Lund (f: 1785 d: 1842)er. Bjørn Lund skal være født i Kristiansund. I 1818 kom han til Hammerfest fra Røros og i 1827 flyttet han til Akkarfjord. Etter mine opplysninger var han gift med Anna Ingerbrigsdatter. Henne vet jeg ikke noe mer om. Bjørn Lund skal ha hatt en datter som heter Anna Cesilie Lund (f: 1835 d: 1922) På forhond takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Schnitler

Hei. Jeg vet ikke helt om jeg kan hjelpe, men jeg har en Jacob Lund, f. 1748 d.1811, tollinspektør i Kristiansund. Han er (ifølge kopi av en opptegnelse av Johan Grøn Lund, 1915) gift med Anna Kaasbøll, og har to barn som ikke er navngitt. Han har med et spørsmålstegn om de døde unge. Ifølge FT 1801 er Jacob gift med Ann Holck Lund, og der er ingen barn nevnt. Jacobs far var Hans Lund, f. 1719, sogneprest i Aker. Hans sin onkel var sogneprest og misjonær i Alta og Hammerfest. Dermed virker det ikke utenkelig at det er i denne Lundfamilien din Bjørn befinner seg. Hilsen Hanne Schnitler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Steinar Hansen

Nå fikk man selvfølgelig barn utenfor ekteskap, men jeg gjør oppmerksom på at iflg. Kristiansunds historie ble tollinspektør Jacob Lund og Anna Holck Kaasbøl gift i 1795.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.