Gå til innhold
Arkivverket

[#4424] Salomon Mikkelsen,Ibestad,f.1780 i Sverige ?


Gjest Hans-Petter Taraldsvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Hans-Petter Taraldsvik

Er det noen der ute som kan ha noen gode tips om hvordan jeg kan finne opphavet til denne Salomon Mikkelsen som i innrulleringsmantallet 1801(Ibestad) er oppført med fødested Sverige 1780.Der står også en merknad"Til Finmarken". I FT 1801 finnes han på gården Ibestad,alder 20 år. Jeg har også funnet han konfirmert i Ibestad 1798,alder 18år. Videre har jeg også hans giftemål med Ingeborg Basiliedtr.,25 aug 1805, med forlover for Salomon;Samuel Hansen.Tellingen 1825 har heller ikke fler opplysninger,ei heller hans død på Tortenvik i 1841. Jeg har en "god kandidat" i Salomon Mickelsson født 1779 i Øver-Torneå,foreldre Mickel Hansson og Margaeta Pehrsdotter.Denne Salomon flyttet fra Øver-Torneå en gang før 1801.Problemet er selvfølgelig å få linket disse opplysningene. Er dette mulig å finne ut av ?Med vennlig hilsen Hans-Petter Taraldsvik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.