Gå til innhold
Arkivverket

[#4431] Ane Marie Hedegaard, f. 1812, Kristianssand


Gjest Jesper Dahlsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jesper Dahlsen

Jeg søger oplysninger om Ane Marie Hedegaard. Hun emigrerede senere til Danmark før 1834. I følge mine oplysninger blev hun født i Kristianssand ca 1812. Alle oplysninger er velkomne. Tak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Storaker

Navnet Hedegaard høres dansk ut. Det har nok komme fra Danmark.Det er ein Christian Jensen Hedegard, 36 år, på Stranda i Øyestad i 1801. Han er under-lensmann. Kona Ingebor Jacobsdatter er 43 år. Sønnen Jens og Petrine, antagelig ei sønnedatter, bor i Øyestad i 1865 folketellinga.Ane Marie, f. 1812, kan vere ei datter av Christian og Ingebor. Eller kanskje var Ingebor død, og Christian hadde fått seg ei yngre kone i andre ekteskap.Du bør få sjekka kirkebøkene fra Kristiansand og Øyestad (Statsarkivet i Kristiansand).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jesper Dahlsen

Findes kirkebøgerne for Kristianssand og Øyestad også på nettet ? Eller er der frivillige der foretager opslag på arkivet i Kristianssand ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Storaker

Eg bur 70 km frå Kristiansand, og tar av og til ein tur innom arkivet. Eg kan ta ein kikk neste gang eg kjem dit. Men eg veit ikkje når det blir. Min e-post adresse: hasto@online.noImens kan du prøve å få kontakt med ein som kan gjøre oppslag i Øyestad bygdebøker. I "Slektsbiblioteket" på internett, Kildedatabasen, kan du finne adresse til tre personar som har Øyestad-bøkene.http://www.slektsbiblioteket.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.