Gå til innhold
Arkivverket

[#4440] Aksel Gunnerius Andersen, Drammen


Gjest Christina Frøysland
 Del

Recommended Posts

Gjest Christina Frøysland

Min oldefar het Aksel Gunnerius Andersen og var gift med Anette Amalie Hansen. Oldefar arbeidet litt på brygga i Drammen, men senere på Fremtiden. Oldefar var født ca 1888 og var fra fjellsbyen. Hans foreldre var Martin, født ca 1863 og Antonette født ca 1866.I følge ft 1900 er Martin fra Lier og Antonette fra Drammen. Kan noen hjelpe meg med å finne ut mer om Martin og Antonette? Jeg vet at hun døde etter 1919, da jeg har bilde som er tatt da. Hun har nok levd også i 1938, da min farmor giftet seg med Aksel Gunnar, sønn av Aksel Gunnerius og Anette.Farmor husker nemlig Antonette.Mail meg gjerne.Christina: Froeysland@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

FT 1865 for Lier gir ihvertfall noe å starte med. Der mener jeg du finner Martin Andersen på Stenberg i Lier sammen med besteforeldrene, moren, en tante OG, mest sannsynlig en (halv)søster. Lista forteller ikke hvem av søstrene Markusdatter som har barn utenfor ekteskap. Det kan være begge, men jeg holder en knapp på at søsteren Helle er moren til begge barna. (det sjekker du lett ut fra kirkeboka for Lier som er relativt ryddig for den aktuelle periode). Hun er ihvertfall moren til piken Maren Henriksdatter. Det kan du se ut fra FT1900. Da bor begge søstrene, fremdeles ugifte, sammen med datteren til Helle på Stenberg.Det var ihvertfall litt å starte med...Hilsen Kjell Hamberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.