Gå til innhold
Arkivverket

[#4448] Ingeborg Olsdtr 1822-1890


Gjest Magne Pettersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Magne Pettersen

Hei alle sammen !! Har støtt på et sort problem. min tipp 2 oldemor var fra Eiker , hun het Ingeborg Olsdtr født 1822. Hun var datter av Ole Samuelsen (Fossen??)1777-1832 og Birthe Larsdtr 1778-1853 (de ble gift 20.04.1802. Ole Samuelsen bodde i 1801 ft på gården Fossen, sammen med sine 2 brødre Nils og Haagen, samt deres bestemor Eli Haagensdtr (Skistad??). Spørsmålet er vet noen noe om forfedrene deres og hvor de kom fra?Ps. fikk Ole og Birthe noen flere barn ??, (tror de fikk minst to til)Mvh M. Pettersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marit H. Knutsen

Jeg holder også på å lete etter Samuelsen slekta Ole Samuelsen's far heter Niels Gregersen, mor Eli Haagensdatter f ca 1720. Haagen Samuelsen er min gren av familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Skogli

Hei Magne!Her er i hvert fall ett barn til av Ole og Berthe: Anders, f. 18.08.1818, døpt i Haug 13.09.1818. Ole hadde da titel ”Bordfører” og de bodde i ”Westfossen”. Faddere til Anders var: Ragnild Olsdr., Else Andersdr., Nils Samuelsen, Haagen Samuelsen og Rasmus Olsen, alle Vestfossen.Hilsen Bjørn :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.