Gå til innhold
Arkivverket

[#4479] Hjelp med opplysninger ang en Josiahs Babech? i fl


Gjest Kjersti Tollefsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjersti Tollefsen

Jeg trenger hjelp til å finne opplysninger om en Josiahs Babeck fra Flekkefjord. Det eneste jeg vet er at han var gift med en Touette Larsdatter som skal være født i 1792.Det skal være innført i Flekkefjord mini.m.bok at dette ekteparet bærer et pikebarn til dåpen den 19.mars 1815 ved navn Ane Elisabeth. Jeg er usikker på om hans navn er skrevet riktig, for uansett hva jeg søker på finner jeg ingen ting. Alle opplysninger om disse mottaes med takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Holter

HeiMed det navnet skulle det ikke forundre meg om han var utelnding, kanskje tysk? Det ville jo forklare hvorfor han ikke er å finne, for eksempel i 1801-tellingen.mvh Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Holter

Iflg. familysearch.com skal Josia Babech og Tonnette Olsdr. ha blitt viet 19.07.1813 Nes, Vest-Agder. Den samme databasen avslører at navnet Babech/Babeck ikke kan ha vært spesielt vanlig i Norge, men navneformene Babeck og Babich finnes det endel av i Tyskland. Så jeg holder en knapp på at han er derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.