Gå til innhold
Arkivverket

[#4485] Abraham Mons. HJELLESTAD f. 1831 i Fana


Gjest Heidi Tofterå Slettemoen
 Del

Recommended Posts

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Er det noen som har oversikt over Abraham Mons. HJELLESTAD sine etterkommere?Jeg vet at han var født 3.6.1831 på Synningen, Nordre Hjellestad, Fana og ble døpt 12.6.1831 i Fana. Han døde på Søreide i Austevoll.Abraham var først gift med Abigael Nielsdtr. HAMRE (f. 19.5.1835)den 20.10.1857. De hadde to barn, Nils (1857) og Ingeborg Kristine (1861). Jeg antar at Abigael døde rundt Ingeborgs fødsel (??), for Abraham giftet seg opp igjen med Helvig Johannesdtr. som da bodde på Haugland (og var enke etter Hermon Mons. Haugland).Abraham og Helvig fikk sønnen Mons i 1864. Hun hadde åtte barn fra før. De to bodde en kort tid på Hufthammer, så på Søreide, på søre Haugabrukjet.Jeg er etterkommer etter Ingeborg Abrahamsdatter, og har også kontakt med en etterkommer etter Mons i Canada (giftet seg med Janike Balsersdtr. Humborstad fra Nordfjord).Vi vet lite om slekten etter Abraham, de to første barna vokste opp i "fosterhjem", Mons døde tidlig.Hvis der er noen som kan hjelpe, selv det minste...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Johannessen

Abraham og Helvig hadde også en datter. Abigael, født 1866, død 1933. Hun ble gift i 1889 med Mons Olsen (f. 1864 i Stordalen i Sund). De bygslet på Hufthammer,og hadde ved folketellingen i 1900 6 barn: Sevrin Olai (f.1888), Herman (f. 1891), Abraham (f.1893), Ragnhild Oline (f. 1894), Lars Olai (f. 1897),Helene (f. 28.01.1900).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.