Gå til innhold
Arkivverket

[#4488] Hans Christian Olsen 1854-1931


Gjest Magne Pettersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Magne Pettersen

Hei alle sammen. Er det noen der ute som vet noe om forfedrene til H.C.O ??. Jeg har 3 forsjellige fødesteder på ham. (Og vet ikke helt hvor jeg skal begynne) I 1900 Skedsmo, Eidskogen, Hedmark. I 1891 Skedsmo, Blaker Aneks. I 1865 Skedsmo, Fet prestegjeld (han bodde da hos fosterforeldre) Da han giftet seg 21.11.1885 i Strømmen kirke med Marie Marthiasdtr 1859-1928 fra Lørenskog, fødestedet hans er da oppgitt til Eidskog prestegjeld. Hans far er Svensk Arbeidsmand OLE PETTERSONDa han giftet seg bodde de en tid på Sydhagen u Stalsberg, men flyttet ca 1890 til Øvre Guldal, som de solgte i 1925.Håper det er noen som kan hjelpe meg, eller fortelle meg hvordan jeg skal gå fram.MVH M. Pettersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Mathisen

God jul til Magne!Er ikke sikker på om jeg helt har forstått hva du opplyser i relasjon til ditt spørsmål. Hvis det er slik å forstå at det til ulike tider er oppgitt ulike fødselsteder, så står det jo likevel Skedsmo hele tiden, eller - - ? Om dette er riktig forstått av meg, må jo et godt råd være å se etter i kirkeboken for Skedsmo om hans dåp kan finnes der i 1854 eller deromkring? Men det hjar du kanskje allerede forsøkt? MVH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Pettersen

Han bodde i Skedsmo i alle folketellingene det er snakk om. Men fødestedene er forsjellige. 1900 ft Skedsmo, fødested Eidskogen, Hedmark. 1891 ft Skedsmo, fødested Blaker Aneks. 1865 ft Skedsmo, fødested Fet prestegjeld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Mathisen

Magne,ja, da blir det jo greiere å forstå ditt problem. Beklager at jeg nok misforsto ditt første innlegg. Jeg ville holde en knapp på Eidskog etter hva du opplyser om hva som foreligger ved ulike anledninger. Har du prøvd kirkeboken derfra? Lykke til. MVH Hans

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Pettersen

Hei igjen der ute. Er det noen som har tilgang til kirkebøkene for Eidskogen, Hedmark. Og som kanskje kunne ha hjulpet meg å finne Hans Christian Olsen, født ca 1854. Hans far var. Svensk fabrikk/arbeidsmann Ole Petterson, allt motas med takk.Mvh M. Pettersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.