Gå til innhold
Arkivverket

[#4490] Berge Monsen Gjervik og Anna Nilsdatter


Gjest Øyvind Gjervik
 Del

Recommended Posts

Gjest Øyvind Gjervik

Kan noen hjelpe meg her? Jeg lurer på hvem foreldrene til Berge Monsen Gjervik og Anna Nilsdatter er, og hvor og når foreldrene er født. Berge og Anna hadde flere barn sammen, deriblant Nils Gjervik. Berge er født 1874 i Hamre, Anna er født 1866 i Hosanger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Ludvig Kvamme

Berge Monsen Gjervik f.19.12.1873 på Ytre Gjervik av foreldre Mons Askildsen, (1839 - 28.02.1914)og Dordi Olsdatter, (1837 - 17.03.1917)Anna som er født i Hosanger kan jeg ikke hjelpe med.Mvh. Johan Ludvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Tertnes

Berge Monsen Gjervik giftet seg 1896 med Anna Maline Nilsdtr. Røsland, Hosanger (1866-1937) De bodde en periode på Lysekloster før de slo seg ned på Røsland. Henne foreldre Gbr. Nils Knudsen Røsland (1837-94) og Helga Monsdtr. Ytre-Eide (1835-1909) gift 1864. Anna er nr 2 av en flokk på 8 barn.mvhJan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Øyvind Gjervik

Inne på Digitalarkivets sider fant jeg en Berge Gjervik som døde 5.august 1957 i Schweigaardsvei 24 (Minde i Bergen). Lurer på om det er samme Berge som overfornevnte person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Tertnes

Hei!Når jeg ser i Hosangerboken er 3 av barna født i BergenNils født i Bergen Alvilda født i Bergen Helga født på Lysekloster og siste Margit født i Bergen, så det er en mulighet at de flyttet fra Lysekloster tilbake til Bergen.Jan(ps: det er ikke nevnt fødselsår på barna i Hosangerboken).Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øyvind Gjervik

Tusen takk for hjelpen, Jan! Hos Statsarkivet i Bergen er Nils oppført født på Litland i Hosanger, (så her kan det være en feil i fra forfatterens side). Det stemmer det at familien en stund bodde på Lysekloster. Fødselsårene på barna til Berge har jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.