Gå til innhold
Arkivverket

[#4498] Lars Hansen, Lier


Gjest Nina Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Nina Johansen

Jeg leter etter Lars Hansen sitt opphav. Han er født ca. 1833 i Lier. I 1865-tellinga finner jeg han med kone og barn. Hun het Sille Andreasdtr. f. 1834 i Lier. Barn: Hanna f. 1859, Andreas f. 1861, Martin f. 1862 og Hans f. 1863. De bodde da i Lier, gårdsnavn: Henum nedre, nordre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Skogli

Hei!Det ble født en Lars 03.02.1835 på Hennum, av foreldre Hans Andersen og Lisbeth Larsd. Kan det være denne? Hans og Lisbeth fikk også en Lars 14.11.1829, men han døde før hjemmedåpen kunne bekreftes i kirken.Lars og Sille fikk minst 4 barn etter 1865: Dorthea 25.09.1867, Ludvig 02.04.1871, Otto 14.08.1872 og Sigvard 10.02.1876. (Men dette visste du sikkert….)I forbindelse med Ottos dåp (Tranby) er det ført inn i kirkeboka at foreldrene giftet seg i oktober 1858. Så hvis du sjekker ”egteviede” for oktober 1858, eller der omkring, finner du vel parets fedre….Hilsen Bjørn :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Johansen

Ja, nå ble jeg overraska! Tusen takk for opplysningene! Nei, jeg visste faktisk ikke om de andre barna..Så detta var gøy. Tusen Takk. Hilsen Nina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.