Gå til innhold
Arkivverket

[#4501] Olav Østensen,Haugesund 1902


Gjest Eva Kalmér Savjord
 Del

Recommended Posts

Gjest Eva Kalmér Savjord

Jeg leter etter foreldre eventuellt adoptivforeldre til Olav Østensen født 29 oktober 1902.Han skal ha blitt adoptert av en familie Østensen i Haugesund. Hans virkelig mor het Anne(a)Olsdatter født 1965 fra Bygstad ( Kvamme )i Sunnfjord. og farens navn skal ha vært Ole Vangberg.Jeg undrer om noen likevel skal i arkivet og vil være så snill å hjelpe meg å se etter , kanskje det finnes noe i konfirmasjons lister om Olav ? Jeg har funnet slekten hans i Amerika , men de vet ingenting om hans foreldre.Eller hva adoptivforeldrene hette.Den ene sønnen til Olav ble kallt Herbert Olav ( Nybrot )Kan det være en ledertråd ? Han hadde også en bror Kristoffer som ble skal ha blitt adoptert av den samme familien Østensen i Haugesund.OG en bror Karl som ble satt bort til fosterforeldre til et annet sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Kalmér Savjord

Jeg må visst skjerpe meg litt. Jeg ser jeg har gjort to store feil i innlegget ovenfor. Fødselsåret for Anne Skal selvsagt være 1865 ikke 1965. Og navnet nybrot skal være nybro. Beklager .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.