Gå til innhold
Arkivverket

[#4508] Adressebøker i Oslo/Christiania? Familien Solberg


Gjest Solfrid V. Ormøy
 Del

Recommended Posts

Gjest Solfrid V. Ormøy

Er det noen som har mulighet for å gjøre oppslag i adressebøkene i Christiania. Jeg leter etter Jonas Vilhelm Solberg f. 26 sep 1842 Älgå, Värmland, Sverige. Han ble gift med Olea (Oline) Eriksdatter f. 13 aug 1844 Gubbevangen under Børslungsæter i Vinger. De bodde i 1875 i Bakkegade 3 i Christiania. I 1900 bodde de i Opland Gade 6 i Christiania, men står Jonas(Johan) Solberg oppført gift med ei Anna Solberg f. 1844 i Sverige. Er det noen som kan finne ut hvor de bodde før og etter 1900?Jeg leter også etter Nils Fredrik Solberg f. 18.02.60 i Sverige. Han bodde i Etterstadskroken 19 i Oslo i 1935. Trenger flere opplysninger om eventuelt ektefelle/barn osv.Hvis ikke noen kan gjøre oppslag i adressebøkene så er jeg veldig interessert i å vite hvor de eventuelt kan lånes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Normann

Hei hei Solfrid! Bare en liten opplysning som egentlig ikke hjelper stort: Opplandsgata og Etterstadkroken ligger begge på Vålerenga. Du har Etterstad som ligger på "oversiden" av toglinja og som tilhører Vålerenga i kirkelig og skolemessig sammenheng, men som administrativt ligger under Helsfyr Sinsen bydel. (På venstre side av motorveien på vei inn mot Oslo). Etterstadsletta og Etterstadkroken er adresser som tilhører på Etterstad.Etterstadgata ligger på "selve Vålerenga", inn fra Strømsveien. Tilhører bydel Gamle OsloJeg skal myse litt i kirkebøkene for Vålerenga når jeg kommer hjem, og se om jeg kan finne noe om Solberg. (Etter 5. januar) Godt Nytt år!!!! Laila (opprinnelig ulsøkning)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.