Gå til innhold
Arkivverket

[#4515] Hanna Dortea


Gjest Hakon Skaugvoll
 Del

Recommended Posts

Gjest Hakon Skaugvoll

Etter 1900 folketellingen i Gildeskål 1838, bodde Hanna Dortea, datter-datter, f. 1898 hos sine besteforeldre (mine oldeforeldre)i Sjellevig, Finsæt søndre. Det er ikke oppgitt noe patronym og den datter som er oppgitt som boende på samme adresse er altfor ung til å være mor til Hanna Dortea. Familien flyttet til Bergen og jeg har funnet broren Bernt Karolius Hansen, matros, født 1877 boende i Geble Pedersens Gade "street no 15a" sammen med en eldre bror (min farfar) i Stortings- valglisten 1906, nr. 11468 og 11469. Adressebøkene på Statsarkivet viser at familien stort sett holdt seg i strøket Baglergaten, Øvre Sandviksvei, Geble Pedersens Gade. Ved søk i dødsfallslistene for Bergen har jeg funn et : 7969 0811 1611 Hanna Ellingsen, barn, uægte, f. 0409 1898 Bergen, Geble Pedersens Gade 19, 1898 SK. Jeg undres på om dette kan være "min" Hanna Dortea. Ellingsen er langt fra et ukjent patronym i Gildskål. Går det fram av meldingen om dødsfall hvem som var barnets foreldre, hvem som leverte meldingen om dødsfall ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.