Gå til innhold
Arkivverket

[#4519] Skjeberg: Hendrik Larsen/Hellene Jensdatter


Gjest Valgjerd Nauta-Fredriksen
 Del

Recommended Posts

Gjest Valgjerd Nauta-Fredriksen

"Gift mand" Hendrik Larsen, tjener på Sarp og enke, tjenestepike?, Hellene Jensdatter, Skjeberg fikk i 1826 tvillinger, hvorav den ene er min tippoldefar. Vet noen hva Sarp var? I kirkebökene er informasjonen om disse to personene mangelfull. Hvor kan jeg lete etter dem, bortsett fra i kirkebökene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Magne Grasto

Sarp nevnes som sted under Hafslund Eiet i Skjeberg, Østfold. Jeg vil tro at Sarp enten er et annet navn på gårdene Grasto, eller at de har en tilknytning på en eller annen måte.Har selv masse slekt på Sarp, og ved dåp av barnene nevnes Sarp, Hafslund og Grasto i det som for meg virker helt tilfeldig. Hva som er sikkert er at Grasto lå under Hafslund.Du kan lete etter personen du søker i folketellingene. Hva heter tvillingene, hvor en av dem er din tippoldefar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...
Gjest Tom Birkelund

Sarp er navnet på området som ligger på østsiden av Glomma fra Sarpsfossen og nedover langs elva et stykke. Dette området var i 'uminnelige' tider preget av sagbruksvirksomhet. Forskjellige treforedlingsbedrifter har også hatt tilhold her. -Men Sarp er også kjent for alle de gamle boligbrakkene som har ligget der. 'Livsfare' var navnet på en av dem.mvh Tom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.