Gå til innhold
Arkivverket

[#4526] Etterlyser oldeforeldre i Øyer, Fåberg, Gran


Gjest Kjell Henry Skåden
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Henry Skåden

Mathias Andresen f.30.08.1878, døpt 17.11.1878 i Fåberg var uekte sønn av jordarbeider Andreas Nilsen Jørstad fra Gran f.1849 og moren tjenestepike Ragnhild Johannesdtr f.1849 bopel Brynsløkken, ......."hennes annet leiemål med forskjellige personer".Andreas Nilsen Jostad (Jørstad) var utfra etterlysninger fra andre lesere her også opphavet til andre enn min bestefarHåper at leserene har noen flere opplysninger om mine oldeforeldre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Sissel Nilsestuen

Hei, jeg så etter på folketellingene, kanskje du og har gjort det? I allefall. FT1865; jeg fant Andreas Nielsen 16 år, Gran på Hadeland. Han bor sammen med faren Niels Olsen 73 år, f. i Aurdal. De bor på plassen Snippen på Gran. FT1900; Andreas Nilsen Jorstadeie, f.1849 ugift grøftegraver, for tiden boende på Vøien Gaard på Gran på Hadeland. Sedvanlig bosted er Lunner på Hadeland. Jorstad er 2 gårder på Gran, Snippen var antagelig en husmannsplass under en av dem. Håper dette kan være litt til hjelp for deg. MVH Aud Sissel:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Hans Myhre

Hei, Andreas Nielsen født 27/4 1849 Jorstadeie, Gran. Foreldre: Niels Olsen og Siri Iversdatter. Ikke flere barn født i Gran. Foreldrene er ikke gift i Gran. Hans Myhre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.