Gå til innhold
Arkivverket

[#4527] Elias Nilsen (Nielsen) Fana


Gjest Elin Skibenes
 Del

Recommended Posts

Gjest Elin Skibenes

Elias Nilsen f.ca. 1842 i Fana var tippoldefar min.Men eg veit ikkje kven foreldra var.Er det nokon med tilgang til kyrkjebøker som kan hjelpa meg? Elias fekk seg arbeid på papp og kartongfabr.i Sævareid.(Fusa kommune)Der vart han i 1869 g.m.Jørgine Olsdtr.Hatletveit. Vonar på svar. Helsing Elin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Da Elias Nilsen giftet seg i Fusa i 1869 står det at han kom fra Ytre Hope i fana, og at faren var Nils Sørensen. Da må han være Elias, sønn av Nils Sørensen Ytre Hope og Birthe Ellingsdatter, født i Fana 29. desember 1842, og døpt der 8. januar 1843.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Hei Elin,Jeg har to Anner i min slekt, med etternavnet Skibenes... Kan disse være felles slektninger?1. Anne B. Hermansdtr. Skibenes f. 1835 i Bergen, gift med Torjer Abrahams. Storemilde og bosatt på Kipper/Skipenes, Fana.2. Deres datter Anne Torjersdtr. Skibenes, f. 1864.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elin Skibenes

Til Yngve: Tusen takk for hjelpa.Til Heidi:Eg er nok ikkje i slekt med dei nevnte Anner.Eg er berre gift Skibenes.Oldefar til mannen min kjøpte ein gard på Skipenes,Fana rundt 1900,men etter få år selde han den att og overtok garden der han kom frå.Men som folk gjorde på den tida tok han etternavnet der han budde då,og dette navnet beheldt han sjølv om han flytta heimatt. Helsing Elin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.