Gå til innhold
Arkivverket

[#4544] Jonetta Jensdatter Klet f.i Trondheimsområde? gm.


Gjest Evy Sander Meling
 Del

Recommended Posts

Gjest Evy Sander Meling

Prøver en gang til med noen nye opplysninger. Paret giftet seg i Orkdal og flyttet til Trondheim.I kikeboka for Orkdal står det at hun heter Jensdatter Kipper. I kirkebøker for Trondheim står hun oppført med navnet Jensdatter Klet når hun har hatt barn til dåpen. Har registrert 4 barn. Jens f.1784.Andreas f.1792. Ingeborg Anna f. 1798. Sivert f. 1799. To av barna finner jeg døpt i Trondheim. Faddere var Mad.Anne Ols. Dahl. Mad.Serina Steen Mad.Schanke. Mad.Elen Moe. Mad.Karen Hofftun. Lars Tiller. Paul Smidt. John Berg. Kan noen av disse være slektninger av Jonetta? Håper det er noen som kan hjelpe med å finne svar på hvor og når Jonetta var født. Evy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Haldor B. Grendstad

Det finnes bygdebøker både for Leinstrand og Tiller. Prøv en henvendelse til f.eks. biblioteket i Trondheim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
Gjest Evy Sander Meling

Endelig fikk jeg oppklart et av mine spørsmål. Har funnet far og søsken til Jonetta Jensdatter Klet. Fikk god hjelp fra Statsarkivet i Trondheim. Hennes far var Jens Joensen Klet. I skiftet etter han 1797 i Trondheim står det følgende arvinger.Sønnen Jon Klet. Datteren Karen Klet g.m. Søren Clemetsøvnet. Datteren Serina Klet 36 år og datteren Jonetta Klet g.m. Tøllef Barboe. Det står ingenting om hans kone. Er det noen som vet hvem som var Jens Joensen Klets kone og når og hvor han var født?Mvh Evy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.