Gå til innhold
Arkivverket

[#4545] Isak Olsen , født ca.1820 i Hamre præstegjeld.


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Jeg søker foreldrene til Isak Olsen.Han skal være født ca.1820 i Hamre.Den 13.08.1858 fikk han en datter Isakine Marie Isaksdatter.Hun ble født i Bergen.Moren var pige Agothe Severine Sivertsdatter.På det tidspunktet var Isak allerede godt gift med en annen kvinne.Her kan det se ut som om historien gjentar seg.Agothe ble født 25.01.1838 i Bergen.Hennes foreldre var vertshusholder og gift mann Sivert Olaj Halvorsen og pige Agothe Engelsdatter.Sivert giftet seg 03.08.1817 med Petriche Magrithe Eriksen.Skulle noen ha opplysninger om Sivert eller Agothe mottas også dette med takk.Mvh.Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Herfindal Johannessen

Jeg har sjekket en uferdig database over konfirmerte i Hamre. Den eneste jeg fant som kunne passe er Isak Olsen Hopland som ble konfirmert i Hamre den 2. juli 1837. Han ble oppgitt å være 16 år og født på Hopland av foreldre Ole Olsen og Anne Andersdtr. mvh Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Turøy

Fra familysearch (Mormondatabasen) fann eg Isak Olsen født 2. sept. 1821 og døypt 4. nov. 1821. Foreldre: Ole Olsen Hopland, Hamre og Anne Andersdatter.Tore T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.