Gå til innhold
Arkivverket

[#4546] Tande


Gjest Arild Inge Norderhus
 Del

Recommended Posts

Gjest Arild Inge Norderhus

Hei, jeg holder på å finne ut hvor etterkommerene til Gunnar (1810-82) og Johanne ( 1812-93)Tande fra Lesja havet i Norge. Følgende har jeg funnet i Bygdebok for Lesja; Anne f. 1836 gift med Andreas Hoff, Hov på Fåberg Hans f. 1838 gift med en dame fra Sunndalen og fløtte antageligvis dit Ole f. 1841 gift med Marie Thorsen f. 1863, bosatte seg visstnok i Brevik Johannes f. 1844 gift med Marit Rollaug og bosatte seg i Østre Slidre Gunnarf. 1848 overtok farsgarden på Lesja og har stor etterslekt der. Marit f. 1852, Lillehammer Johan f. 1858 gift med Antonette Weltzine, bosatt i Haus komme ved Bergen var stasjonsekspeditør på Bergensbanen.Er det noen som vet noe om disses etterkommere er jeg takknemmlig for svar. Kanskje kan vi få arrangert slektstreff om ikke alt for lenge.Med vennlig hilsenArild Inge Norderhus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...
Gjest Ildrid  Arvåg

rild Inge. Hans Tande som bosatte seg i Sunndal kommune vet jeg mye om for min bestemor er en av ettekommere hans. Så jeg kan hjelpe deg videre med å finne flere, det er mange som bor i Sunndal. Hilsen Ildrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ildrid  Aurvåg

Hei, Arild Inge Jeg glemte å fortelle deg at Hans giftet seg to ganger med to damer fra Sunndal og fikk mange barn, det er stor etterslekt i Norge og muligens i Usa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Gran Skjæret

Hei Arild Inge. Etterkommere etter Ole og Marie Tande vet jeg mye om. Så vidt jeg vet, fikk de 8 barn. De bodde i nærheten av Brevik i Telemark. Sønn nr. 3, Olav Matias Tande f. 3.3.1890, giftet seg med Hanny Augusta Berntsen, som var søster til min mormor. Dersom du er interessert sender jeg deg gjerne etterslekten etter disse to. Jeg har også noe etterslekt etter de andre ungene til Ole og Marie. Min e-post adresse er leifskj@frisurf.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest Arild Inge Norderhus

Ting tar tid, etter å ha vært inne på noen blindspor om Tande slekten, samt stort arbeidspress har arbeidet gått sakte fremover. Imidlertid har jeg fått kontakt med Breivik grenen og funnet mye nytt stoff der.Er det noen som har nytt om Tande familien som flyttet til Bergens området og til Sunndalen, for sist nevnte ønsker jeg fortsatt kontakt med Ildrid.Et mysterium er Anne som ble gift med Andreas Hoff, fra Hov på Fåberg. Kunne denne familien ha reist til USA eller hadde de ikke etterkommere ?Med vennlig hilsenArild Inge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.