Gå til innhold
Arkivverket

[#4554] Elling Olai Tollaksen(Tollefsen)


Gjest Tom Kåre Tollefsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Tom Kåre Tollefsen

Er på jakt etter søsknene til min oldefar Elling Tollefsen f.30.06.1883 på Frønningen i Sogn Han hadde fem søsken som jeg ikke vet noe om. Foreldre var Tollak Ellendson f.27.09.1944 på Frønningen og Gjertrud Olsdatter f.1849 i Lærdal Skal ha hatt følgende barn: 1.Ingeborg Tollaksdatter f.22.09.1880 2.Elling Olai Tollaksen f.30.06.1883(skiftet navn til Tollefsen da han flyttet til Alversund(Manger) 3.Ole Tollaksen f.1885 4.Ingebrigt Tollaksen f.29.06.1888 5.Andreas Tollaksen f.28.03.1891 6.Anna Severine Tollaksdatter f.14.12.1895 Håper noen har vært borti disseTom Tollefsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt Frank

Under døpte i S&F finner du iallfall noen av barna til Tollak og Gjertrud. Da Andreas, Anna og Ingebrigt ble døpt bodde familien på Frønningen. Jeg finner bare en Elling Olai f. 1883 - mor er Gjertrud Olsd., far er Tollak Ellingsen, bosted er da Kaupanger. Ingeborg og Ole var kanskje født på en annen gård?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marit Lønøy

Jeg har også disse i mine data. Det jeg har funnet i Bygdebok Leikanger Ættesoga side 429 er at: "Huslyden hadde plass på ytre Sagi under Frønningen. Barna flytte til Bergen". Så har jeg litt opplysninger om den ene - Ola Tollaksen er født i Kaupanger 17.11.1885.Håper dette var til litt hjelp og at du kanskje finner mer under Bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Kåre Tollefsen

takk skal dere ha. Jeg har nå funnet Ingeborg gift i Bergen,hun var født i Årdal.Tollak og Gjertrud bodde der i 1877. Ole fant jeg også gift i Bergen. Da får jeg bare søke videre.Tom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.