Gå til innhold
Arkivverket

[#4586] SLEKTSPROGRAM


Gjest Aud Sissel Nilsestuen
 Del

Recommended Posts

Gjest Aud Sissel Nilsestuen

Kan noen anbefale meg et slektsprogram? Det må kunne skrive ut slektbok på Norsk og kunne skille mellom flere slekter. Hvor kan jeg få kjøpt programmet og hvor mye koster det? Jeg vet at jeg kan laste ned fra Internet, men de er jo bare på engelsk. MVH Aud Sissel:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SOLFRID ERIKSEN

som nybegynner er jeg usikker på hvilken adresse som er best egnet for meg som er lite språkmektig ,men interresert i å begynne å leite etter røtter.jeg synes det er kjempeflott at det er hjelp å få. Godt nytt år til alle:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Sissel Nilsestuen

Takk for gode tips. Finnes det også en norsk side for Cumberland Family Tree? Dette kan være nyttig også for andre, det kan jeg se på interessen for innlegget. Takk!!AS:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Helge Seglsten

Selv har jeg ikke skaffet meg noe slektsprogram ennå, men jeg kan vel likevel nevne Embla, som faktisk lages i Norge. Ellers har jo DIS en side hvor man får hjelp til å vurdere forskjellige slektsprogrammer.Per Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Reidun Andreassen

Vi har brukt Slektsprogrammet Embla i ca 2 år. Vi er fornøyd.Nå er det også under utarbeidelse nye deler av programmet.Embla har egen hjemmeside hvor du kan bestille programmet.Dette er på Norsk. http://www.embla.org eller E-post. firmapost@embla.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morten Granseth

Det finnes et utmerket program for registrering av slektsdata som heter GeneWeb. Programmet kan lastes ned gratis fra denne adressen: http://cristal.inria.fr/~ddr/GeneWeb/. Programmet finnes i alle aktuelle språkutgaver (endres ved ett tastetrykk), og skriver ut alle vanlige slektsrapporter. Programmet er veldig dynamisk i bruk, og fungerer med en databasemotor som kjører i bakgrunn mens all visning fåregår i f.eks Internett Explorer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turid Fleitscher Skånvik

Hei. Om du hopper inn på adressen: ZDNet Program Library har du mange forskjellige slektsforskerprogram å velge mellom. Alle er gratis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest A.S.Nilsestuen

Hei, takk for alle gode råd. Jeg oppdaga nettopp at DIS Norge har en kjempefin side med slektsprogram. Der er beskrivelser,priser og hvordan få tak i det. Forøvrig har jeg gjort mitt valg, det ble Cumberland Family Tree. Håper andre også kan ha glede av innlegget mitt :-) MVH Aud Sissel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.