Gå til innhold
Arkivverket

[#4591] skibskaptein Ludvig Martinusen


Gjest Ann Bitterlin
 Del

Recommended Posts

Gjest Ann Bitterlin

Jag har en efterlysning! Jag söker skepskapten Martinusen , som under slutet av 1800-talet reste på Kramfors och även innan dess rest på ostindien enligt sägnen. Han var bosatt i Bergen enligt samma sägen, men jag har inte hittat honom i Folkbokföringen från 1900. Däremot finns han nämnd som far till Ester Martinusen född 1903 död 1910. Jag undrar om någon har någon information om denne sjökapten! Var han var född och om han var gift. Tack på förhand Ann Bitterlin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Andersen

Det er en dampskipsfører fra Feie f 1869 som er i FT1900 for Bergen med midlertidig bosted Drammen som kan være aktuell, men du har kanskje info som tilsier at det ikke er ham?[url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/wc/webcens.exe?slag=n&filename=arkivverket/ft1900/f01301&variabel=25&postnr=63125&fulle=true&spraak=Det>Lenke ser også ut for at samme karen er oppført under FT1900/Hele landet/Skipsliste dvs at han er ført opp dobbelt!Lenke skipslisten er det også en kaptein som er ugift:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann Bitterlin

Hej Tor! Det är andra gången bara som jag är inne i denna databas. Hittade skipsliste, men bara Ludvig Martinusen som var gift. Var hittar jag den kaptein som är ogift? Fick inte upp någon när jag sökte på Martinusen, måste man söka på Martinus.? Hälsningar ann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Andersen

Jeg ser at jeg gjorde en feil og ga samme lenken to ganger. Den jeg fant er:Lenke heter riktignok Ludvig B. Martins. , men jeg vet ikke hvor konkret info du har slik at du kan eliminere ham.Forøvrig er det best å søke med 'Børjar på' f.eks. Martin som angitt i flere andre innlegg. eks. Martin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann Bitterlin

Hej Tor! Hur kan jag gå vidare och hitta hans familj? När han gifte sig, hans fru och barn vad de hette och när de var födda. Finns det andra norska databaser du kan rekommendera, jag har mest sökt i Sverige. Kanske kan du hjälpa mig. De data jag hade var Martinusen, sjökapten och Bergen. Finns det någonstans där jag kan se vart skeppet Heimdal var? Tack för ditt engagemang Ann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.