Gå til innhold
Arkivverket

[#4593] Gullik Simonsen Bakke, Flesberg, født omkr. 1530-4


Gjest Egil Øfsdahl
 Del

Recommended Posts

Gjest Egil Øfsdahl

Er det noen som har kildehenvisninger til denne personen og hans aner? I mormonernes register er han gift med Sigri/Signe Gunnarsdatter, men har ingen henvisning til foreldre.I forskjellige anetaver på 'nettet' har jeg sett faren nevnt som Simon Solveson Bakke, med røtter langt bakover. I andre sammenheng er faren nevnt som Simon Gunnleikson, gift med nn Amundsdatter.Er det ene mere ønsker og antakelser enn det andre jeg har sett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Siri A. Baklid

Har selv Gullek Simonsen i mine papirer, siden han er forfar for både min mann og meg selv.Jeg har vært litt slapp med kildehenvisninger, men mener ganske bestemt at alt er hentet fra bygdebøkene om Flesberg, under gården Bakke;Gullek ble f ca 1530 og døde ca 1610. Han var første gang gift med Gunhild Aslaksdatter Fossan fra Rollag, annen gang gift med Sigrid Gunnarsdatter, datter av Gunnar Torgeirsen og Ingebjørg Narvesdatter. Han hadde følgende barn:1. Kirsti, d ca 1608, gm Kittil Helleksen. 2. Gunhild, g ca 1595. 3. Datter, enke eller d 1627. 4. Simon, død før 1627. 5. Torger, d ca 1643, g m Bergitte Toresdatter Kravik. 6. Herbrand, d ca 1643, g m Guri Gunnulvsdatter Overn fra Modum.Jeg har notert Simon Gulleksen som hans far. Noen beviser har jeg dessverre ikke. Ønsker og antakelser er ofte mer utbredt enn fakta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Øfsdahl

SiriTakk for raskt svar, ser at du ofte er inne med innlegg. Kan du sende meg din Email-adresse, til Istalhei@c2i.net.Til din info har jeg notert at Gunhild ble gift med Eivind Olsen, sønn av Olav Eivindson Høymyr og Gunbjørg Gisledatter.Slik jeg skjønner ditt svar, har du ingen aner bak Simon Gulleksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.