Gå til innhold
Arkivverket

[#4595] Jens Torstenson Beim, Melheim


Gjest Øyvind Gjervik
 Del

Recommended Posts

Gjest Øyvind Gjervik

Ifølge boken Hafslo bygd og ætter av Jon Laberg, skal Kristoffer Jensson Melheim (f.1825)sin far være Jens Jensson Melheim. Hans far igjen skal være Jens Torstenson Beim. Problemet er bare at jeg finner ingen Torsten fra Beim som har bosatt seg på Melheim. Er det noen som kan hjelpe meg her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Bryn

Det var ikke Torsten som flyttet til Melheim, men Jens. Han giftet seg 2.7.1816 med Inga Christophersdatter Melheim og de bosatte seg på hennes hjemsted. Torstein døde trolig i 1779. Skiftet etter ham er datert 2.10.1779. Sønnen Jens var da bare ½ år gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øyvind Gjervik

Ja jeg ser det nå. Under gården Alme i samme boken finner jeg en Jens Torstensson Alme, som må være den samme som Jens Torstensson Beim beskrevet under gården Alme. Samme person hadde en sønn, Jens, som overtok en del av gården Melheim. Finnes det andre bøker eller tidsskrift som omhandler slekten Melheim? Ellers venter jeg spent på de nye slektsbøkene som Lars E. Øyane holder på med, som omhandler alle gårdene på bl.a. Hafslo og Indre Hafslo, som er ventet å komme ut neste år (eller tidligst nå i høst). Tusen takk for hjelpen Knut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.