Gå til innhold
Arkivverket

[#4597] Tipp-tippoldeforeldre fra Trøgstad?


Gjest Astrid Gran Skjæret
 Del

Recommended Posts

Gjest Astrid Gran Skjæret

En av mine tippoldefedre het Ole Christofersen. Han ble døpt i Trøgstad kirk i Østfold den 11. februar 1798 og døde på Hof lille i Trøgstad 19. august 1876. Ved dåpen er foreldrene oppgitt til å være Christofer Tangen f. Langesæter og Ragnil Nielsdatter. (Er usikker på etternavnet til Ragnil, det er svært utydelig skrevet i kirkeboka). Har forsøkt å finne dem i 1801 tellinga, men uten resultat. Dersom noen kan hjelpe meg med utfyllende opplysninger om Christofer og Ragnil ville jeg blir svært glad. Hilsen Astrid Gran Skjæret, Enebakk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marius Hellerud

Hei Astrid! Dersom du kan få Ragnhilds etternavn i kirkeboken til å bli Pedersdatter i stedet for Nielsdatter eller liknende, finnes det et aktuelt par bosatt som husmannsfolk på Torper, Mellem i Eidsberg i 1801. De har dessuten en datter Berthe som er eldre enn Ole, så du kan jo også se om du finner henne döpt i Eidsberg/Trögstad i tillegg til å se om du finner den Ole som her nevnes döpt i Eidsberg (i så fall er det jo ikke din...) Hvor har du etternavnet Skjäret fra. Min mor skal ha en tremenning som har värt gift Skjäret og födt Pedersen, men jeg kan ikke klare å finne slektsskapsforholdet. Mvh Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Gran Skjæret

Hei Marius Tusen takk, dette skal jeg sjekke nærmere. Mitt etternavn fikk jeg da jeg giftet meg, men det tilhører helt sikkert ikke samme familie som den du leter etter. Min mann og hans bror har tatt navnet på gården de bodde på som barn, som etternavn og vi er bare 11 personer med det etternavnet som er i familie. Jeg vet at det finnes mange Skjæret i Odalen, men det finnes nok over hele landet. Hilsen Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.