Gå til innhold
Arkivverket

[#4612] Ola Torsteis./Marie Sivertsd. , Strinden, S.Trønd


Gjest Jarle Wiik
 Del

Recommended Posts

Gjest Jarle Wiik

Ola Torsteis. er født i 1842. Han finnes i folketellingen 1865 sammen med hans kone Marie Sivertsd. født 1840Jeg lurer på hvem foreldrene til disse var.Ola har senere byttet navn til Ole Malvig, og Marie heter også Malvig under tellingen i 1875

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Thorsrud

Hei !Har du sjekket kirkebøkene RHD?På Strinden er reg. begr. føds. konf. og vielse.Fant Ole Torstens Malvigplass f. 8. mars 1842. Far Torsten Anders. mor Ingeborg Olsd.hilsen Bjørg Thorsrud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jarle Wiik

Tusen takk for hjelpenKirkebøkene (RHD) for Trondheim-området ligger vel ikke på internett??Jeg har nesten akkurat startet med slekstsforskning så jeg tenkte jeg skulle begynne med å finne det som var på nettet først. Disse kirkebøkene, er disse kun tilgjengelige i de respektive områdene som de gjelder for, eller finnes disse på utvalgte biblioteker rundt omkring i Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars G. Hukkelaas

Kjære Jarle. Synes jeg må blande meg inn her. Hvis du netopp har beg. med slektsforskning vil jeg absolutt anbefale at du tar for deg dine gamle NULEVENDE slektninger og snakker med dem. Kirkebøkerne og bygdebøkerne er der, de gamle dør fra oss. Få med historier som de kan fortelle, årstall får du altids tak i senere. Jeg hadde en fantastisk opplevelse her føre jul, ringte til en fjern slektning som var 94 år og hun fortalte om sin onkel som var født i 1866. Ja han husket hun godt. Jeg har anskaffet telefonkatalogen på CD og denne har vert til meget nytte for meg. Ønsker deg lykke til. Vennlig Hilsen Lars G. Hukkelaas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jarle Wiik

Tusen takk for hjelpenKirkebøkene (RHD) for Trondheim-området ligger vel ikke på internett??Jeg har nesten akkurat startet med slekstsforskning så jeg tenkte jeg skulle begynne med å finne det som var på nettet først. Disse kirkebøkene, er disse kun tilgjengelige i de respektive områdene som de gjelder for, eller finnes disse på utvalgte biblioteker rundt omkring i Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jarle Wiik

Jeg ser at innlegget mitt er blitt sendt inn 2 ganger. Det var ikke meningen.Uansett, jeg har snakket med min familie og fått litt bakgrunnshistorie. Har ingen besteforeldre, har kun hatt en som jeg husker.Jarle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Thorsrud

Kirkebøkene for bl. andre Strinden ligger på nettet. I hvertfall en del av dem. Søk på RHD. Der finner du også folketellinger 1865, 1875 og 1900.Lykke til ! hilsen Bjørg Thorsrud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.