Gå til innhold
Arkivverket

[#4615] Simon Danielson Årteig, Viksdalen i Gaular


Gjest Kate Øren
 Del

Recommended Posts

Gjest Kate Øren

Eg lurer på om nokon kan bekrefte at Simon D. Årteig, f. 1769 d. 8.2. 1829, er son til Daniel Knutson Årnes, fødd på Nes i Viksdalen. Eg tenkjer då på dei som har tilgang på den nye Gaularsoga.Sjølv har eg den gamle, og der står Simon saman med Daniel sine 9 andre born. I kyrkjebøkene for Sogn og Fjordane har eg funne Daniel sine born frå andre ekteskapet, og nokre får det fyrste. I første ekteskapet (Synneve Jonsdotter Årnes) skal han visstnok ha fått borna Jon, Simon, Sesilia og Marta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Halvor Aaby

Jeg har bind 4 av Gaularsoga, og den bekrefter ikke at Simon Danielsson Årteig var sønn til Daniel Knutson Årnes. Jeg kan referere det som står om opphavet til Simon: "I følgje ei gammal segn er Simon Viksdalen sitt store hittebarn. Han vart funnen i Bellnaustet, anten det var i Vasskvia ved Følling eller i Eldalsosen der Øvre Bell hadde eit stort naust til hestebåten sin. Han var tydeligvis eit barn som ingen ville vedkjenne seg." Simon vokste opp på Øvre Bell og nådde langt i livet. Han vart vikarierende lensmann og forlikskommisær. Han kjøpte Årteig i 1804, men busette seg ikke der før i 1824. Daniel Knutson Årnes hadde en sønn Simon f 1750, men det stemmer ikke med Simon Årteig som var født ca 1769. Med hilsen Halvor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kate Øren

Takk for opplysningane. Dette var nytt for meg :)Men Simon må vel ha hatt fosterforeldre/adoptivforeldre som tok seg av han. Og ein stad må han ha fått etternamnet Danielson frå...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.