Gå til innhold
Arkivverket

[#4638] Tingvold(Gjemnes)


Gjest Christina Frøysland
 Del

Recommended Posts

Gjest Christina Frøysland

Er det noen som vet om det finnes en bygdebok for Tingvoll. Eller Gjemnes som det heter idag?Jeg leter etter Elling(Erling) Pedersen Birkesett. Jeg har sett av ft at det er en gård i Tingvoll(Øre) som het Birkesætt/Bjærkesætt Ellings far het Peder Iversen , Birkeset. Elling er født ca 1797. Jeg har den info som står i ft 1801 og 1865 om personen(e) Men vet noen noe mer? Er det en gårdshistorie derfra? Vil noen hjelpe meg?mvh Christina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Arnolf Bjørndal

Det er utkommet to bind av gårds- og slektshistorien for Gjemnes. Dessverre mangler det da opplysninger om mange gårder. Jeg vet ikke om gården du leter etter er behandlet. Jeg vet heller ikke om det kommer flere bind på en stund. Jeg tror siste bind kom i 1984 eller der omkring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Øivind H. Thingvold

Bind 3 er utkommet eller i trykken. Forfatter Nils Tore Leivdal, 6631 Batnfjordsøra. Bjerkeset er med i dette bindet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.