Gå til innhold
Arkivverket

[#4640] Knut Alfred og og alle hans koner og barn.


Gjest Christina Frøysland
 Del

Recommended Posts

Gjest Christina Frøysland

Jeg forsøker igjen. Knut Alfred har jeg nå litt info om. Han er født 1857 og sønn av Karoline Sofie Knudsdt og Klemmet Andersen.Men Knut Alfred fikk barn i hvertfall 3 kull. Det ene kullet var Kristian og Anna(?) de var i 1900 pleiebarn. Deres mor het visstnok Andrea. Men Hva MER?????????????Håper på litt hjelp her. Jeg har sett etter i vigselsprotokoller men mulig jeg ikke har sett godt nok. Knut Alfred er fra Bragernes i DrammenmvhChristina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Du vil finne morens navn oppgitt ved barnas dåp. Klemmet og Karoline var vel ikke gift iflg. FT.1865 så da vil du nok ikke finne ekteskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gift 26/4 1885 Bragernes Knud Alfred Klemetsen og Elen Olava Christophersen. Hans adresse da sagarb. Landfaldøen. Knud Alfred f. 13/12 58 Bergskoug, konf. Bragernes 5/10 73. Faren var skredder Klemet Andersen. Elen Olava f. 4/4 64 Sandsvær, konf. Bragernes 6/10 68. Faren tømmermann Christopher Johannesen eller Johansen + et ord jeg ikke kunne lese.Mulig Bergskoug ligger i Sigdal.Christian Emil f. 28/2-27/3 1887 Bragernes. Foreldre Knud Alfred Klemetsen sagarb. og Elen Olava christophersen bosted Landfaldøen.Håper dette var riktige personer. Berit Knudsen Oslo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christina Frøysland

Jeg tror det er riktig Knut Alfred du har funnet. Knut Alfred jeg har er døpt i februar 1859. Og sønn av Klemmet Andersen og Karoline Sofie Knutsdt. Står det noe om at de fikk en datter som het Anna?Hun er oppført i ft 1900 som født i 1885. Står det noe ved giftermålet om Knud Alfred sine foreldre? Ved fødsel var han uekte barn. Takk for hjelpen hittilChristina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christina Frøysland

-Berit-Står de oppført med noen dødsdato siden barna er hos pleieforeldre i ft 1900? Finner hverken Knud Alfred eller Elen Olava i 1900 tellinga.Christina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anna Elise Marie f. 23/5 dpt. 28/6 1885 Bragernes. Samme foreldre som broren. De var akkurat gift.Knud Alfred f.13/12 1858 dpt. 20/2 1859 Bragernes. Foreldre: pike Caroline Sophie Knudsdt. og ungk. skredder Klemet Andersen ved Solbergelven.De forrige opplysnigene og disse er funnet i kirkebøkene for Bragernes, og jeg har skrevet det som står untatt fadderne. Berit Knudsen Oslo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christina Frøysland

Tusen takk for all hjelp Berit. Jeg har lett etter en dame ved navn Andrea fordi noen i familien sa Kristians mor het det, men de husker henne ikke. Hvilke grunner kan det være at begge barna vokser opp hos pleieforeldre?Christina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.