Gå til innhold
Arkivverket

[#4647] Smed Elias Monsen (Haukås)på Nesttun - født 1866


Gjest Ann Kristin Flagtveit
 Del

Recommended Posts

Gjest Ann Kristin Flagtveit

Er det noen som kan hjelpe med opplysninger om Elias Monsen og hans familie. Han var bror til min oldemor Helene Monsdotter Haukås. Elias var født på Haukås i Åsane 3.2.1866. Han flyttet til Nesttun og var smed. Han skal ha drevet egen smie i Nesttunområdet og hatt flere lærlinger hos seg. Han giftet seg med Sofie Pedersen født 1871, og de fikk disse barna sammen: *Severin Eliasson Monsen - født 1892 *Olga Gurine Eliasdotter Monsen - født 1894 *Øivind Eliasson Monsen - født 1896 *Ingerid Eliasdotter Monsen - født 1898 *Erling Eliasson Monsen - født 1900 Erling skal muligens ha drevet bensinstasjon i Nesttunområdet. Holder på med et etterslektstre og søker etterkommerne til disse barna. Alle opplysninger om denne familien er av interesse, spesielt hvem barna ble gift med og hvor de ble av, men også datoer og sted for vielser, dødsår, m.m.Med hilsen fra Ann Kristin Flagtveit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Siri A. Baklid

Har dessverre ikke opplysninger om Elias Monsen, men ble derimot nysgjeriig på ditt etternavn. Vet du om det kommer fra gården Flachtvedt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann Kristin Flagtveit

Hei SiriDet stemmer nok at etternavnet mitt kommer fra gården Flaktveit eller Flachtvedt som er en gammel skrivemåte. Flaktveit ligger i Åsane i Bergen. Har et spørsmål til deg også: Holder på med etterslektstre over Kronenslekta fra Jostedal, og har i den forbindelse støtt på følgende navn: Arne Haraldson Baklid født 1930 gift med Ingebjørg Nilsdatter Øy født 1940. Kjenner du til disse? De skal ha 3 barn. Sjekk gjerne hjemmesiden vår: http://hjem.sol.no/anepstad/ eller send en e-post til annestin@lindas.online.noMed hilsen fra Ann Kristin Flagtveit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Siri A. Baklid

Personene du spør etter, kjenner jeg dessverre ikke til. Såvidt jeg vet, er det 3-4 ulike opphav til navnet Baklid rundt om i landet (det var flere steder som het det, men bare 3-4 har fått videreført navnet opp til våre dager). Flachtvedt er jeg interessert i, siden noen av mine forfedre bodde der.Siri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.