Gå til innhold
Arkivverket

[#4657] Marita Olavsdtr Forsmark f. 1690 Bruvik, Hordaland


Gjest Kjellaug Robberstad Petit
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Marita ble gift med Villum Nilsson Langeland (f 1688 i Samnanger) de har datteren Borgny (1716-1788) Hvem er foreldra til Marita? Er hun søster av Synneva Olavsdtr Fossmark? Hun (Synneva) har en søster Marta, men der har jeg en annen dato: 1700-1764. Mener å ha sett at Fossmark og Forsmark egentlig er det samme sted. Takk for eventuell hjelp. mvh Kjellaug Robberstad Petit kelly.petit@wanadoo.fr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest F. Berentsen

Ja hun er søster til Synneva, hun var bare 14 år da hun giftet seg med Villun. Se Vaksdal bygdebok B. 4, s. 125. M.V.H. F.B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Johansen

Jeg ble litt interessert da jeg leste Forsmark. (Jeg kan ikke hjelpe deg med noe, men kanskje du kan hjelpe meg?? ) Min svigerfars slekt er fra Osterøy, og hannes farmor "er en" Forsmark. Både hun og forhåpentlig noen slekter før kom fra Fossmarken gård i Bruvik. Hun het forresten Aagodt, og hennes foreldre Ole og Britha. De finner jeg der i 1865. Det er jo et litt langt sprang ned til 1801, men der finner jeg John Olsen og Martha Johannesdtr. Og jeg trur det kan være Ole sine besteforeldre. Da lurte jeg på: vet du noe om dette??? Med hilsen Nina J.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Håkon Aasheim

Til Kjellaug Robberstad Petit. Vaksdal Bygdebok II, s.96/97 har en del feil om 2 jenter Marta, hvorav den ene er "din". Disse 2 var halvsøstre. I et hefte som heter Fra Fjon til Fusa, fra s. 143 har jeg tatt inn en del rettinger, samt en hel historie om den andre Marta, som egentlig er fødd i 1714. Din er som nevnt fødd i 1700 og gift 14 år gammel. Kontakt meg på E-maielen om du vil ha kopi av artikkelen. Hilsen H. Aasheim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Håkon Aasheim

Nina Johansen. Du kan via bibliotektjenesten låne Vaksdal bygdebok I og II. Kan din Aagodt til Ole og Brita være fødd i 1874 og gift med Jakob Skaftun, bosatt på Stokke på Osterøy?? Da finnes de i bind II, s. 99. Men ikke med de besteforeldrene som du nevner. I bind I s. 20 er Jakob og familien oppført. Dersom dette stemmer, hvilken av barna til Jakob hører din svigerfar til? Min E-mail er: haakon.aasheim@c2i.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.