Gå til innhold
Arkivverket

[#4659] Farstad, Lepsøy i Haram, ved Ålesund.


Gjest Åse K. Kristiansen,
 Del

Recommended Posts

Gjest Åse K. Kristiansen,

Jacob Arne Arnesen Farstad, f.15.03.1868 på Lepsøy. Far: Arne Sjursen Lillefylling, Kassnes i Skodje. Mor: Mali Mikkelsdtr. Farstad, Lepsøy i Haram. Jacob Arne Farstad emigrerte til USA, mens broren John (Johan/Jon)Arnesen Farstad overtok farsgården, et bruk som ble kalt "Arnegård". Ønsker opplysninger om Johns barn og barnebarn, eventuelt andre søsken av Jacob Farstad og deres etterkommere. Det er en kusine i Maine, USA som søker etter slektninger i Norge. Jeg håper noen kan hjelpe. Vennlig hilsen Åse Kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest Ingmar Seth

HeiEg har ein del etterkommere etter Arne Sjursen Lillefylling. Om dette framleis er aktuelt så gje meg beskjed så skal eg sende deg ein fil. Etter mine notater så var dei totalt 10 søsken, Jacob var den nest yngste.Mvh Ingmar Seth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Åse K. Kristiansen

Takk for at du svarte. Dessverre har jeg ikke hatt kontakt med vedkommende siden juni 2001, svarer ikke på e-post eller vanlig post, så jeg tror rett og slett vedkommende er død. Da er det vel heller ingen grunn til å sende meg opplysningene. Synd, men takk allikevel.Har du opplysninger om Farstad fra ca.1800-1820? Jeg har nemlig en forfar Hans Hansen Farstad, f.ca.1810, Bud i Romsdal. Han reiste nordover og endte opp i Tromsø. Finnes det bygdebøker med opplysninger fra Bud og området rundt?Vennlig hilsen Åse Kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.