Gå til innhold
Arkivverket

[#4686] Knud Andersen Aasland født 1797 i Sigdal, hvem ble


Gjest Egil Øfsdahl
 Del

Recommended Posts

Gjest Egil Øfsdahl

Vet noen om hans ektefelle og aner ? Jeg har en kopi fra et kirkebok som jeg ikke vet stemmer med Knud eller hans opphav. Der er det angitt en sønn Ole, født 5. april 1829. Hans kone heter muligens Kari. Etternavnet er for meg uleselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Arnolf Bjørndal

Har du sett i 1801 og 1865? I 1801 burde han bo hos sine foreldre, og i 1865 kanskje fortsatt med sin kone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

NB! Her er det grunn til å holde tunga rett i munnen og ikke "gå på feil tog" med mindre du er sikker på slektstilknytningen til Aasland. Hvis du f.eks. går i familysearch.org, finner du at barna Fingar Knutsen og Helge Knutsdatter (ref. Aasland i 1865) ble født i Eggedal i hhv. 1846 og 1850 av foreldre Knud Knudsen Juvet og Astri Fingarsdtr Bakli.Umiddelbart kan det derfor ut som om det er en annen slekt på Aasland i 1865 enn den du ser etter?Mvh Kjell Hamberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Øfsdahl

SveinI FT fra 1801 finnes hans' foreldre Anders og Gunhild.I bygdekoka er det angitt at sønnen Ole dro til Andebu i 1816, hvor leter jeg best da for å finne 'ekteskapet' hans. Det er vel også mulig at han flyttet vidre mot Drammen som jeg antar.Kjell -Snakker vi om samme Knud og Ole tro? Knud skal være født i 1797 og det stemmer med FT 1801 fra Sigdal.Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Nei, jeg er ikke sikker på om vi snakker om samme Ole og Knud! Det var derfor jeg pekte på usikkerheten mhp. at medmindre du vet 100% sikkert at det er Knut Arnesen Aasland i FT1801 (f.1797) og hans etterkommere du leter etter, bør du ha f.eks. personene på Mysekjærnbraaten i bakhodet.Mvh Kjell H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tormod Thoresen

Hei Egil.Ta kontakt med Håvard Støvern i Sigdal. Han kan sikkert besvare spørsmålet. Han er også meget interessert i slike spørsmål, da han er med i redaksjonskomiteen vedrørende eventuelle nye bygdebøker for Sigdal og Eggedal. Hans adresse: havard.stovern@eunet.noHils han gjerne fra meg!mvh Tormod Thoresen Drammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.