Gå til innhold
Arkivverket

[#4687] Harald Eek, Kristiania 1900


Gjest Terje Solberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Solberg

Jeg søker opplysninger om en Harald Eek, antagelig bosatt i Kristiania rundt århundreskiftet, død 1901-1902. Han hadde sønnen Fridhjof sammen med Olga f. Fjeld, født på Gjøvik. Fridthjof er født 13/12 1901. Olga og Harald skal muligens ha bodd i Schønningsgate eller Eugeniesgate. Terje Solberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Solberg

Dette er det jeg har fått fra den jeg leiter på vegne av.Kanskje er han registrert som far på dåpsattesten til min farfar Fridt(h)jof Eek- vet ikke hvor han er døpt, men Piperviken kirke og Johanneskirken var vel på den tiden og i nærheten av gamle Vika.Dette er vel nå Domkirkens nedslagsfelt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Normann

Hos Riksarkivet står å lese: Johannes menighet Johannes menighet ble opprettet iflg. kgl. res. 10.07.1874 ved at et område begrenset av Kongens gate, Karl Johans gate, Drammensveien, Munkedamsveien, Enga og Pipervikbukta ble skilt ut fra Trefoldighets menighet. Ved kgl. res. 28.09.1897 ble grensene for menigheten fastsatt slik: Festningsterritoriets grense fra Pipervika til Nedre Slottsgate, Karl Johans gate, Drammensveien, Parkveien, Munkedamsveien til sjøen ved Filipstad. Iflg. kgl. res. 13.01.1911 ble Pipervikens småkirkemenighet opprettet i strøket mellom Ruseløkkveien, Stortingsgata, Rosenkrantz gate og sjøen. Johannes menighet ble nedlagt ved kgl. res. 06.12.1929 og lagt inn under Vår Frelsers menighet (Oslo Domkirke).Det er ikke filmet noen fødsler fra Pibervigens, mens det er filmet kirkebok for Johannes i riktig tidsrom. Løp til riksarkivet, har har du alt for hånden! Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.