Gå til innhold
Arkivverket

[#4722] Marie Torgersdatter, Ullensaker


Gjest Nina Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Nina Johansen

Hei. Jeg søker etter Marie Torgersdatter sine aner. Hun er f. 1860 i Ullensaker, og hun var gift med Petter Strøm. (Han ble forresten døpt Peder Elenhard Fredriksen),f. 1833, og var fra Rælingen, (Vestre Strøm). Kan Marie kanskje være den Birthe Marie, datter av Torger Haakensen og Marie Christoffersdatter som bor på gården Hestehagen(under Flindrum) i Ullensaker??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Normann

I følge Familysearch.org er den Birthe Marie som bor på Flindrum f. døpt 1.januar 1861. (Foreldre som du nevner ovenfor, Torger og Marie.Iflg. samme sted, het nemlig Din Marie "Berthe Marie: Berthe Marie TORGERSDR Sex: F Marriage(s):Spouse: Peter Elenhard STROM Marriage: 24 Feb 1881 Ullensaker, Akershus, NorwaySå, du er nok på rett spor. Da Bygdeboka for Ullensaker har utelatt husmanns-standen, finner jeg ikke disse nevnt under Flindrum. Familien er forøvrig på Braaten Søndre i 1875-tellinga.Kirkebøkene er nok rette sted å lete tenker jeg! Lykke til! Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.