Gå til innhold
Arkivverket

[#4724] Osnes slekt fra Bjørge i Lindås


Gjest Ann Kristin Flagtveit
 Del

Recommended Posts

Gjest Ann Kristin Flagtveit

Er det noen som kan hjelpe med opplysninger om MARY SOFIA KRISTINE THORSDOTTER OSNES født 1884 på Bjørge i Lindås, og hennes halvbror, ANTON THORSON OSNES født 1899 på Bjørge i Lindås- død 1959 i Bergen. Er interessert i opplysninger som f.eks navn på ektefeller, etterkommere, datoer med mer. Alle opplysninger er av interesse. Også opplysninger om broren TORALF EDVIN THORSON OSNES født 1881 på Bjørge i Lindås. Han reiste til Amerika, men jeg har ikke klart å finne ham igjen på noe vis. Hvor ble han av? Vet at han også har brukt BJØRGE som etternavn. Finner ham på emigrantlistene, men ikke noe mer. Alle disse tre er søsken til min oldefar. Mary S.K. og Thor har samme mor og far, mens Anton er sønn fra andre ekteskapet til Thor Larsson Osnes. Håper noen kan hjelpe.Med hilsen fra Ann Kristin Flagtveit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Tertnes

Jeg finner overnevnte personer på Bjørge i Hosanger.Foreldre: Bonde Thor Larsen Osnes fra Etne 1850-1940 gm ? Ingeborg Marie Jonsdtr. Bringedal fra Hitra 1856-1886.Barn: Toralf Edvin 1881 til Amerika. Mary Sofia Kristine 1884 (oppvokst hos Haldor Olsen N. Eknes)Thor gift på nytt 1893 med Brita Knudsdtr. Eidetræ 1855-1926. Barn: Gunnerius 1894- gm Larsine Johannesdtr. Hordås, bosatt Bjørge Ingeborg Bertine 1896 1915 Anton 1899 til BergenJan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann Kristin Flagtveit

Hei JanTakker for svar, men det du har funnet er akkurat det samme som jeg har fra Hosangerbøkene, så langt kommer jeg og ikke lenger enn dette. Gunerius var min oldefar, og jeg mangler opplysninger om søsknene hans. Om hvor de ble av etter at de ble voksne. Håper noen kan hjelpe meg litt videre.Ann Kristin Flagtveit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.