Gå til innhold
Arkivverket

[#4728] Schrøder- Tønsberg 1902


Gjest Tove Tjøstheim Eek
 Del

Recommended Posts

Gjest Tove Tjøstheim Eek

Ønsker å bekrefte hvem som er foreldre til Hans Schrøder f ca 1902 i Tønsberg, finner i 1900 telling for Tønsberg denne familien ;Hans ( Olaus Olsen) Schrøder f 1860, Constance Schrøder f 1858, sønn Ole Schrøder f 1890. Takknemlig for hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest kai samuel larsen

Hei! jeg trenger litt hjelp av noen litt dyktigere enn meg selv til å finne slekta på nettet. De jeg gjerne vil finne er moeren og faren til "Grethe M. Olsdatter" f.1829 i Hoff i Jarlsberg. og faren til "Anton Nielsen" f.1825 i Hoff i Jarlsberg. de hadde noen barn som het OLE f.1858 NILS f.1855 OLAVA f.1856 MATILDE f.1862takk så lenge!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest Tove Tjøstheim Eek

Jeg håper at det er noen som har tilgang til kirkebok for Tønsberg området og som har mulighet til å hjelpe meg løse denne gåten.Tove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tove Tjøstheim Eek

Takk skal du ha Berit for at du sjekket dette .Men kan det være at han ble døpt i ett av sogna rundt Tønsberg. Tove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Sundelius
LenkeDet er denne fam. du mener Tove(?). Ser at det er 50 med navne skrevet sånn i 1900 i Vestfold, de fleste i Holmestrand så jeg. (hem - kjører Nedre Langgate hver dag!) :-) Egil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Hei Tove. Jeg lurer på hva det er som får deg til å mene at de får et barn til da det er + - 12 år siden de fikk det forrige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tove Tjøstheim Eek

Til Egil og Berit , ja det er denne familien som jeg lurer på kan være foreldrene til 'min ' Hans . Stuert Hans Schrøder oppgir å være fra Tønsberg og f, 1902 når han i 1926 blir oppgitt som barnefar i Vats , Rogaland .Tove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Står det eksplisitt at han er født i Tønsberg? Hvis han var 'fra Tønsberg, f. 1902' betyr det kanskje bare at han bodde der i 1926.I mitt språk (og kanskje i andres?) er det nemlig forskjell på 'å være fra' og 'å være født i'. Personlig er jeg fra Hedrum (nåværende Larvik kommune), men jeg er født i Drammen og familien bodde der et halvt år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Ingen Hans Schrøder f.1902 konfirmert i Tønsberg heller. Kikket på fødte 1902 i Borre (Åsgårdstrand og hovedsognet), men ingen der heller. Sem har jeg ikke så sent som 1902, heller ikke andre 'naboer'. (Forbehold : jeg kan ha oversett ham)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tove Tjøstheim Eek

Den eneste henvisningen til hvor Hans kom fra er at han var fra Tønsberg ved datteren´s dåp i 1926 .Foreldrene var ikke gift. Tove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Nå er alle kirkebøken i vestfold sjekket hvor det bor Schrøder i 1900. Ingen funn hvor noen av foreldrene heter Schrøder. Det behøver ikke å bety at han ikke er født der. Kanskje foreldrene ikke brukte navnet Schrøder, men at Hans brukte det. Du har Skrøder i Våle og Hedrum, de er ikke sjekket.Kirkebøker som er sjekket for fødsel 1901-1903: Tønsberg by, Åsgårdstrand mm., Sem, Slagen, Stokke, Holmestrand, Botne begge sogn, Larvik, Stavern, Sandefjord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
Gjest Tove Tjøstheim Eek

Jeg løfter fram denne , har nå prøvd å lete gjennom de fleste kirkebøkene rundt og i Tønsberg for dåpsbarn med etternavn Schrøder ol.i tidsrommet 1900-1905 .Tove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
Gjest Bjørg Aasen

Hei. Du har et tidligere innlegg om samme person, nr 3690, hvor jeg la inn litt info. Bare til en orientering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.