Gå til innhold
Arkivverket

[#4735] Gunerius Engebretsen, f.1850 i Hole?


Gjest Kjell Hamberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Hamberg

Jeg hjelper en venn med å kartlegge hans slekt og aner og i den forbindelse treffer jeg i FT 1875 for Christiania på murersvenn Gunerius Engebretsen, f.1850 i Hole. I 1875 er han gift med Janna (eller Johanne), f.1840 i Aker. Jeg er imidlertid ikke istand til å finne ham i FT1865 (heller ikke i kirkeboka for Hole). Kan noen hjelpe meg der?Når det gjelder Gunerius og hans familie i 1875 (barna er forresten ikke hans-han er Jannas ektemann nr.2) finnes de to steder i FT1875: I Krogen 9 bor Gunerius Engebretsen med kone Johanna og barna Oscar, Albert og Emilie. I Krogen 10 bor Gunerius Ingebrigtsen, kone Janna og henne barn Carl Oscar, Gustav Albert og Hulda Emilie.At det dreier seg om samme familie er åpenbart, men som sagt: Vet noen noe mer om murersvenn Gunerius Engebretsen (eller Ingebrigtsen?) f. ca. 1850 i Hole (eller deromkring)?Mvh Kjell Hamberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Et annet navn for Engebretsen/Ingebretsen er Embretsen. Det finnes Gunerius Engebretsen og Embretsen i Grue i Hedmark 1865 i riktig alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Takk for innspill. Har det imidlertid for meg at det ikke er ham. Må trolig inn i kirkeboka for å finne giftemålet deres.Men så var det Kristiania og alle menighetene da.... Hvis vi antar at de fant bosted i nærheten av der de giftet seg (eller omvendt): Hvor i Kristiania lå Krogen (9 og 10) og hvilken menighet sognet de til da?Mvh Kjell Hamberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.