Gå til innhold
Arkivverket

[#4751] Foreldre til Karen S. Nielsen og Johan A. Knudsen,


Gjest Else Reither
 Del

Recommended Posts

Gjest Else Reither

Sitter noen med opplysninger om matrosen Johan Andreas Knudsen fra "Søndmør" og Karen Serenne Nielsen fra Domkirkens sogn, som giftet seg i Domkirken i Bergen 1. januar 1840 (nr 1286)? Sunnmøre er stort, og derfor er det vanskelig å begynne å lete uten noen flere ledetråder. For Karen Serennes vedkommende finner jeg under døpte i Bergen en Karen Serenne som passer relativt godt i alder, med foreldrene skriverkarl Niels Rasmusen og Anna Jacobsdatter, men skulle noen sitte med opplysninger som bekrefter dette hadde jeg blitt glad! Jeg er også interessert i opplysninger om foreldrene til Karen ut over det jeg finner ved de tre søsknenes dåp (DK) og det som står om familien i folketellingen i 1815, på bopel 18-112. Har søkt i de fleste landsogn rundt Bergen uten å finne spor etter giftermålet mellom Niels og Anna/Anne. Er det noen der ute som vet noe?Med vennlig hilsen Else Reither

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Normann

På familysearch.org fant jeg disse to som kan passe: Niels RASMUSEN Sex: M Marriage(s): Spouse: Anne JACOBSDR Marriage: 28 Jun 1805 Eid, Sogn Og Fjordane, Norway Kanskje verdt å sjekke ut? Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elin Skibenes

Eg fann Johan Andreas Knuds.(Jægtefører 43Aar)som død i 1854.Med det som utgangspungt fann eg enke Karen Serene Knudsen som g. 17 aug. 1856 m. Niels Corneliusen (ungkar og Jægtefører.)Alderen hennar var då 38år4mnd.Dette skulle då tyda på at ho var fødd i apr.1818.Under døypte fann eg då Karen Sirene f.26 apr.1818. Far:Niels Hansen Mor:Johanne Rasmusd.Vonar dette var til hjelp.Helsing Elin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hallo ElsePå familysearch fant jeg en Johan Andreas Knudsen som kan passe.Han ble døpt 28.04.1811 i Borgund i Møre og Romsdal.Far Knud Johnsen.Ved søk på gifte fant jeg 3 Knud Johnsen gift i Borgund 1803-1805.Ved folketellingen i 1801 for Borgund (Borgen)er der en Knud Johnsen ,tjenestekarl og innrullert matros 29 år og ugift.To andre var ca.36 år og gift og ytterligere to var passert 50 år.Dette må kontrolleres mot kirkebok for Borgund rundt 1811.Mvh.Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Reither

Tusen takk til Elin og Rune! Elins opplysninger har jeg fått sjekket, og de er riktige - det er den Karen Serenne jeg har lett etter! Og Runes opplysninger ser også lovende ut - jeg skal sjekke nærmere etter hvert. Tusen takk igjen!Else

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.