Gå til innhold
Arkivverket

[#4767] microfische leser ønskes


Gjest tom askeroi
 Del

Recommended Posts

Gjest tom askeroi

Hei! All ære til Digitalarkivet, men noe må en dessverre prøve å lese på mikrofische. Er det noen som har - eller kjenner noen som har en leser til salgs. Jeg har prøvd Deichman... Jeg er takknemlig for alle forslag... mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Normann

Hei! Ta deg en runde til bilforhandlere, de har gjerne gått over til data, og har ofte en eller flere stående og støve ned på lager! (hvis ikke andre slektsforskere har vært der før deg) Men, du bør forte deg! Banker og apoteker er også aktuelle kandidater! Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Bjerke

I skrivende stund 77 oppslag på denne meldingen - og tydeligvis en viss interesse. Har du noe tips du kan dele med oss andre som sikler på å få tak i det samme, Jon? :-)Rune B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

jeg har en å selge...men foreløpig ser det ut til at Tom slår til...dersom han ikke gjør det...selger jeg den til andre...vi får vente å se. Jon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Mathisen

Hallo enhver som dette måtte angå,jeg er også interessert i å kjøpe en microfiche-leser, og gjerne også en leser for rullfilm. Det er bare å melde fra på e-post tophat@online.no om noen med slikt utstyr til salgs skulle se dette. MVH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne M. Gilhuus

heisan folkens... Jeg fikk tak i en topp microfiche leser ved posgirobygget i Oslo for ca. 2 år siden. Den har jeg filt til så jeg kan bruke den til å lese filmer på også. Husker ikke hva fyren het som skaffet meg den, men han hadde kjennskap til matrial-lageret deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest tom askeroi

Hei alle sammen! Idag ringte Nils Antonissen fra Deichmand meg - han hadde fått tak i en microfische leser. Jeg takket nei da jeg allerede hadde fått tak i en, men vil på denne måten la tilbudet gå videre. Antonissen treffes på tlf 22 03 28 98 - men han hadde altså bare en så VÆR RASK...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Arne Svendsrud

Er det noen som har forsøkt å bruke en scanner til å lese mikrofilm. Jeg har en scanner og prøvde med den. Resultatet ble bare nesten lesbart, men med en bedre scanner ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tom askeroi

Ja, scanning av microfischene hadde vært noe. Og det er ikke noe problem med selve scanningen. Problemet er at det ikke finnes noen scanner på markedet idag - i hvert fall i noen "anstendig" prisklasse som har høy nok oppløsning til å tåle forstørringen til "lesbar" størelse. Jeg har prøvd med scanner i 100 tusen kroners klassen på jobben, men du kan ikke mer en se AT det står noe, ikke HVA det står. Dessverre. Men det kommer nok...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.